مکتوبات ایمان انصاری فر

راه هدایت و نجات منحصر است در تبعیت از قرآن کریم و اهل بیت (علیهم السلام)

مکتوبات ایمان انصاری فر

راه هدایت و نجات منحصر است در تبعیت از قرآن کریم و اهل بیت (علیهم السلام)

مکتوبات ایمان انصاری فر

رسول الله (صلی الله علیه و آله) در حدیث متواتر و متفق علیه ثقلین فرمود:

إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ اَلثَّقَلَیْنِ کِتَابَ اَللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا وَ مَنْ تَمَسَّکَ بِعِتْرَتِی مِنْ بَعْدِی کَانَ مِنَ اَلْفَائِزِینَ وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْهُمْ کَانَ مِنَ اَلْهَالِکِینَ

من دو شیء گران‌بها در میان شما به جای می‌گذارم، کتاب خدا و خاندانم اهل‌بیتم، تا زمانی که به این دو چنگ زنید هرگز گمراه نمی‌شوید. هر کس پس از من به خاندانم تمسّک جوید از رستگاران است، و آنکه از آنان سرپیچی کند از هلاک‌شدگان است

کفایة الأثر فی النص على الأئمة الإثنی عشر، صفحه ٢٢۶، چاپ انتشارات دلیل ما


کانال تلگرام:
Telegram.me/iman_ansarifar


ثقة الإسلام، محمد بن یعقوب کلینی (رضوان الله علیه) در کتاب شریف "الکافی" می‌نویسد:

عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عَلِیِّ بْنِ اَلْحَکَمِ عَنِ اِبْنِ بُکَیْرٍ عَنْ زُرَارَةَ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ: اَلتَّقْدِیرُ فِی لَیْلَةِ تِسْعَ عَشْرَةَ وَ اَلْإِبْرَامُ فِی لَیْلَةِ إِحْدَى وَ عِشْرِینَ وَ اَلْإِمْضَاءُ فِی لَیْلَةِ ثَلاَثٍ وَ عِشْرِینَ

امام صادق (علیه السلام) فرمود: مقدرات در شب نوزدهم تعیین، در شب بیست و یکم تایید و در شب بیست و سوم امضاء می‌شود

الکافی، جلد ۴ صفحه ۱۵۹، چاپ دار الکتب الإسلامیة



علامه محمد باقر مجلسی:

الحدیث التاسع: موثق کالصحیح

مرآة العقول فی شرح أخبار آل الرسول، جلد ۱۶ صفحه ۳۸۸، چاپ دار الکتب الإسلامیة



علامه شیخ یوسف بحرانی:

ما رواه فی الکافی فی الموثق عن زرارة...

الحدائق الناظرة فی أحکام العترة الطاهرة، جلد ۱۳ صفحه ۴۵۱، چاپ دار الأضواء



شیخ هادی نجفی:

الروایة موثقة سنداً

موسوعة أحادیث أهل البیت (علیهم السلام)، جلد ۲ صفحه ۲۱۱، چاپ دار إحیاء التراث العربی



علامه محمد تقی مجلسی:

و منقول است در قوى که آن حضرت (امام صادق) صلوات الله علیه فرمودند که در شب نوزدهم مقدر می‌سازند هر چه را در آن سال واقع خواهد شد از صحت و مرض و حیات و موت و غنا و فقر و بلاها و مصایب را، و در شب بیست و یکم قضا می‌شود که یک مرتبه از تقدیر بیشتر است، و در شب بیست و سیم امضا می‌شود که مبرم و محکم می‌شود و بسیار نادر است که تغییر یابد تا سال دیگر و به مرتبه نمی‌رسد که امکان تغییر نداشته باشد بلکه خداوند عالمیان قادر است که هر چه مصلحت اقتضا کند آن را بکند. اما در شب اول که مقدر شده است به اندک دعایى یا تصدقى یا عمل خیرى تقدیر مبدل می‌شود اما اگر قضا شده باشد تصدق بسیارى می‌باید تا متغیر شود و اگر امضا شده باشد بسیار نادر است که تغییر بیابد اما به مرتبه‌ای نرسیده است که محال باشد بلکه ممکن است که اگر تصدقات و تضرعات و عبادات و شفاعات همه جمع شوند متغیر و متبدل شود و چون تغییرش کالنادر است در اخبار وارد شده است که تغییر نمی‌یابد آن چه در شب بیست و سیم امضا می‌شود

لوامع صاحبقرانی المشتهر بشرح الفقیه، جلد ۶ صفحه ۵۶۲، چاپ دار التفسیر


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی